تانکر آنتی باکتریال

مخزن آنتی باکتریال چیست؟

مقالات, فنی

امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنایع مختلف از مخزن‌های آب استفاده می‌شود. یکی از چالش‌های مهم در استفاده این مخازن، محافظت از آن‌ها در برابر عوامل مختلف است. مخازن آنتی باکتریال (antibacterial) با وجود مواد آنتی باکتریال در بدنه، از رشد باکتری و جلبک در مخزن جلوگیری می‌کنند و آب بهداشتی و سالمی برای مصرف کنندگان عرضه می‌کنند. ما در این مقاله با مخزن آنتی باکتریال و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم. همراه ما باشید.

مخزن آب آنتی باکتریال

مخزن آب آنتی باکتریال مخزنی است که با استفاده از مواد آنتی باکتریال از رشد باکتری در درون مخزن جلوگیری می‌کند. روش‌های مختلفی برای آنتی باکتریال کردن یک مخزن وجود دارد که ما به بررسی دو نمونه Antiseptic و  Bacteriostatic agent می‌پردازیم.

مخزن آنتی باکتریال Bacteriostatic agent: این مخزن با از بین بردن منبع غذایی باکتری‌ها از رشد و تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند. این مخزن به عنوان مخزن صد درصد ضد جلبک، فرصتی برای رشد باکتری نمی‌گذارد و به مخازن آنتی باکتریال مهارگر رشد باکتری معروف است. البته روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن نیز وجود دارد، ولی راه حل‌های دائمی نیستند.

آب تصفیه شده توسط مخزن آنتی باکتریال

مخزن آنتی باکتریال Antiseptic: لایه درونی این مخزن از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار است و به صورت تماسی عمل می‌کند. زمانی که سطح داخلی مخزن تمیز نباشد و رسوب وجود داشته باشد، عملکرد آن دچار اختلال می‌شود. بنابراین مخزن آنتی باکتریال تماسی یک نوع مخزن آنتی باکتریال حساس است که باید به صورت دوره‌ای نظافت شود و رسوبات دیواره آن از بین برود. برای جلوگیری از ایجاد رسوب و عملکرد بهتر این نوع مخزن آنتی باکتریال می‌توان از پیش فیلتر بر روی درب مخزن استفاده کرد.

 فعالیت‌های آنتی باکتریال‌ در مخازن آنتی باکتریال، باعث مرگ موضعی باکتری‌ها می‌شوند و رشد آن‌ها را متوقف می‌کنند. برای تولید مخازن آنتی باکتریال، توجه به طراحی کلی مخزن و انتخاب مواد ضد باکتری اهمیت زیادی دارد و باید از موادی استفاده شود که هیچ آسیبی به آب و مخزن وارد نکند.

مزایا مخزن آنتی باکتریال

مخازن آنتی باکتریال به دلیل ویژگی‌ مهمی چون جلوگیری از رشد باکتری، مزایا زیادی به همراه دارند و در مقایسه با مخازن معمولی کیفیت بیشتری دارند. معمولا در مواقع و شرایطی که نور مستقیم خورشید وجود دارد و یا رطوبت بالا باشد، عدم استفاده از مخزن آنتی باکتریال می‌تواند تاثیرات منفی بر کیفیت آب داشته باشد. مزایا مخزن آنتی باکتریال عبارتند از:

  • قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف
  • مقاومت بالا در برابر لک شدن
  • عدم ایجاد بوی بد آب
  • افزایش کیفیت و بهداشت آب
  • عمر زیاد و عدم نیاز به تعمیر در کوتاه مدت

مخزن آنتی باکتریال یک محصول با دوام و کاربردی برای محافظت از آب است که از آلودگی آب جلوگیری می‌کند و باعث حفظ سلامت آن می‌شود. در نتیجه مصرف کنندگان می‌توانند با خیالی آسوده، آب مورد نیاز را در این مخازن نگهداری کنند.

ماده آنتی باکتریال در مخزن آنتی باکتریال

مواد آنتی باکتریال موادی هستند که فرصت رشد باکتری را از آن‌ها می‌گیرند و باعث نابودی آن می‌شوند. مواد آنتی باکتریال زیادی چون الکل، کلر و ترکیبات یددار و…، امروزه در صنایع مختلف استفاده می‌شوند تا بتوان فضا بهداشتی‌تری برای تولید محصولات ایجاد کرد. از مواد آنتی باکتریالی که برای تولید مخزن آب آنتی باکتریال استفاده می‌شود، می‌توان به دی اکسید تیتانیوم اشاره کرد که در معرض نور مستقیم خورشید، عملکرد فعال‌تری دارد. برای استفاده از ماده آنتی باکتریال در مخزن آنتی باکتریال به استاندارد‌های مختلفی توجه می‌شود تا مواد، آسیب و خطری برای مصرف کنندگان نداشته باشد. معمولا استفاده از مواد آنتی باکتریال طول عمر مخازن را بیشتر می‌کند و صرفه اقتصادی زیادی برای استفاده کنندگان دارد.

موثرترین ماده آنتی باکتریال مخزن چیست؟

آبی که توسط شراکت آب و فاضلاب در قسمت تصفیه‌خانه اضافه می‌شود، دارای گاز کلری است که از آن می‌توان مهم‌ترین ماده آنتی باکتریال نام برد از آب و مخزن محافظت می‌کند. استفاده از فیلتر ذغالی فعال باعث از بین بردن موثرترین ماده آنتی باکتریال می‌شود و شانس رشد باکتری‌ها را بالا می‌برد. در صورت استفاده از این ماده بهتر است آب به سرعت مصرف شود.

نظافت مخزن آنتی باکتریال

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برای عملکرد بهتر این مخازن، ضد عفونی کردن مخزن بهتر است، به صورت دوره‌ای انجام شود تا مشکلی برای فرآیند از بین بردن باکتری توسط مواد آنتی باکتریال پیش نیاید. زمانی که رسوب بر روی بدنه مخزن جمع شودف می‌تواند به عنوان یک لایه محافظتی از باکتری‌ها محافظت کند و به رشد آن‌ها کمک کند. بنابراین بهتر است حتما با توجه به حجم منبع، آن را به صورت دو هفته در میان یا ماهانه تمیز کنید. برای کمک به عملکرد بهتر مخزن آنتی باکتریال می‌توانید از فیلتر بر روی درب آن استفاده کنید تا رسوبات قبل از ورود به مخزن جداسازی شوند و نیازی به صرف هزینه زیاد برای از بین بردن رسوب مخزن نباشد.

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال

مخازن پلی اتیلنی سازگاری زیادی با مواد افزودنی آنتی باکتریال دارند و یکی از انواع پرمصرف مخازن آنتی باکتریال هستند. برای تولید مخزن پلی اتیلن آنتی باکتریال، مواد به طور مستقیم در طول فرآیند ساخت، در ساختار آن قرار می‌گیرد. مستربچ‌های آنتی باکتریال از مواد آنتی باکتریال کاربردی در این صنعت هستند که با افزوده شدن به این مخازن، تغییری در رنگ ایجاد نمی‌کنند و خواص مکانیکی مخزن تضعیف نمی‌شود. استفاده از مستربچ آنتی باکتریال باعث کاهش هزینه در تولید این نوع مخزن می‌شود و به افزایش عمر آن کمک می‌کند این نوع مخزن آنتی باکتریال از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه بوی بد ناشی از آن‌ها و لکه‌ بر روی مخزن ایجاد نمی‌شود و کیفیت آب افزایش می‌باید. مخزن پلی اتیلن آنتی باکتریال بعد از گذراندن کامل فرآیند تولید، توسط آزمایش‌های مختلف بررسی می‌شود و بعد از تایید عملکرد آن، وارد بازار می‌شود.

جمع بندی

مخزن آنتی باکتریال یکی از مخازن کاربردی در ساختمان‌ها و صنایع مختلف است که به حفظ سلامت و بهداشت آب ذخیره شده کمک می‌کند. برای تولید این نوع مخزن از مواد آنتی باکتریال استفاده می‌شود که ما در این مقاله به شناخت عملکرد آن پرداختیم. بهتر است برای بهبود عملکرد مخازن آنتی باکتریال به نکاتی که اشاره کردیم توجه داشته باشید و از پیش فیلتر برای درب مخزن استفاده کنید. در صورتی که به درستی از این مخزن نگهداری کنید، تا مدت زمان زیادی به عنوان ضد باکتری از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و نیازی به تعمیرات در کوتاه مدت نخواهد داشت.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست