انواع دریچه منهول ضد سرقت

دریچه منهول سوپاپ دار و ضد سرقت چیست؟

مقالات, فنی

اگر شما هم تا به حال در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به درپوش‌های فاضلاب، مخابرات و شهرداری دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که این درب‌های پلاستیکی دارای خواص ضد سرقت هستند. این درب‌ها یا همان دریچه‌ منهول ضد سرقت در رنگ‌های مختلف و سازگار با نوع محیط تولید می‌شوند. این دریچه‌ها از سرریز شدن آب منهول در هنگام وقوع سیلاب و بالا آمدن سطح آب فاضلاب‌ها توسط اهرم تخلیه خودکار تعبیه شده در درپوش آن‌ها، جلوگیری می‌کند. به خاطر دارا بودن همین ویژگی به آن دریچه منهول سوپاپ دار نیز گفته می‌شود. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای انواع دریچه ضد سرقت پرداخته شده است. بنابراین اگر مایل هستید در این مورد اطلاعات مفیدی کسب کنید توصیه می‌شود این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

دریچه منهول سوپاپ دار چیست؟

دریچه‌های سوپاپ دار از مواد پلیمری به صورت کوپلیمر تشکیل شده‌اند که در اصطلاح به آن‌ها پلاستیک فشرده گفته می‌شود. این دریچه‌ها در سایزها و اشکال مختلف قابل تولید هستند. با ایجاد تغییر در نوع قالب دریچه، امکان تحمل فشار در آن‌ها بالاتر می‌رود. دریچه‌های سوپاپ دار کاملاً ضد سرقت هستند زیرا در صورت سرقت آن‌ها علاوه بر خسارت‌های مالی، خطر سقوط افراد نیز در کانال‌های فاضلاب وجود دارد.

دریچه کامپوزیتی ضد سرقت

شرکت‌های تولید کننده دریچه منهول ضد سرقت، این دریچه‌ها را به خاطر هارمونی با فضای شهری در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند. کیفیت جنس به کار رفته در ساختار این دریچه‌ها با مقاومت و طول عمر آن‌ها رابطه مستقیم دارد. یعنی می‌توان گفت از مقاومت بالایی در برابر آب‌های شور، زیرزمینی، جریان الکتریکی، خوردگی و ساییدگی برخوردار هستند. سرعت تولید انواع دریچه ضد سرقت به دلیل ترکیب به کار رفته در آن‌ها سرعت بالایی دارد.

هدف از طراحی و تولید این دریچه‌ها چیست؟

Alt:دریچه منهول سوپاپ دار

به طور کلی هدف از تولید دریچه‌ منهول ضد سرقت،‌ بهره‌برداری آسان و سریع آن‌ها با توجه به وزن سبک و نصب راحت است. از دیگر اهداف تولید دریچه‌های سوپاپ دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نصب روی فونداسیون‌های بتنی، آجری و پلیمری
  • ایجاد تکنولوژی و فناوری در زمینه بازیافت محصولات ویژه
  • دارای طول عمر مفید بسیار بالا در مقایسه با دیگر انواع دریچه‌ها
  • چرخش 360 درجه درب به منظور بلند شدن عمودی درب دریچه برای ورود افراد به کانال‌ها جهت وقوع مشکلات احتمالی
  • قابلیت تخلیه خودکار سرریز هنگام وقوع سیل و باران شدید
  • حمل آسان و راحت به دلیل برخورداری از وزن سبک
  • قابلیت طراحی لولای ضد سرقت به دلیل سختی سطح فیزیکی و همچنین پرهزینه بودن بازیافت این‌گونه محصولات
  • امکان ثبت نشان تجاری از طریق طراحی این نوع محصول
  • امکان تولید در تیراژ بالا در مدت زمان کوتاه

انواع دریچه منهول ضد سرقت

این دریچه‌ها با توجه به جنس و ساختاری که دارند؛ در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. در زیر به مهم‌ترین انواع این دریچه‌های ضد سرقت اشاره شده است.

دریچه منهول ضد سرقت بتنی

این نوع دریچه‌ها از مقاومت و وزن بالایی برخوردار بوده و می‌توانند انتخاب خوبی برای درپوش‌های منهول باشند. دریچه‌های بتنی در کنارتمام ویژگی‌هایی که دارند، دارای ایراداتی نیز هستند. از جمله عیب‌های آن‌ها، وزن زیادشان است که برای جابجایی نیاز به کمک چند نفر دارند. ایراد دیگری که به این دریچه‌ها وارد است مقاومت کم آن‌ها در برابر ضربات احتمالی است که امکان خرد شدن آن‌ها وجود دارد.

دریچه منهول سوپاپ دار ضد سرقت کامپوزیتی

دریچه‌ کامپوزیتی یکی دیگر از انواع دریچه‌ منهول سوپاپ دار است و به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد در بازار مصرفی با استقبال زیادی از طرف مشتریان روبه‌رو شده است. دریچه‌های کامپوزیتی خواص چکش خواری بالایی دارند و با دارا بودن وزن بالا از خواص ضد سرقتی خوبی نیز برخوردار هستند. از مهم‌ترین ایراداتی که می‌توان به این دریچه‌ها گرفت مقاومت پایین آن‌ها در برابر حرارت و گرما است.

دریچه‌ منهول ضد سرقت نانو کامپوزیت

دریچه منهول قفل دار

این دریچه‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز دنیا تولید شده‌اند و توسط دستگاه‌های صنعتی بزرگ بازیافت می‌شوند. دریچه‌های نانو کامپوزیت دارای خواصی نظیر مقاومت بالا در برابر اشعه  UV، نور خورشید، حرارت و اشتعال هستند. این دریچه‌ها همچنین خواص ضد سرقتی خوبی دارند و در صورت دزدیده شدن به دلیل خواص چکش‌پذیری بالا، هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

مزایای دریچه منهول ضد سرقت

همان‌گونه که در بالا هم عنوان شد، این دریچه‌ها به دلیل مزایایی که دارند جهت اهداف مختلف ساخته شده‌اند. مهم‌ترین مزیت‌های این دریچه‌ها عبارتند از:

  • مقاومت و استقامت بالا در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی
  • سازگاری با انواع محیط و آب و هوا
  • قابل استفاده بودن در گستره دمایی 55 تا 230 درجه سانتیگراد
  • امکان تحمل فشارهای بالا طبق استانداردهای معتبر ASTMD 3735
  • تنوع در رنگ، طرح و ابعاد
  • نصب سریع و آسان
  • امکان نصب قفل مخصوص بر روی درب آن
  • مقاوم در برابر انواع تکانه‌ها و لغزش‌ها
  • عاری از هر گونه آلودگی صوتی و ناسازگاری با محیط
  • قابلیت هم‌سطح سازی با معابر و دیگر سطوح شهری

جمع بندی

دریچه منهول ضد سرقت از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف مخابراتی، شهرسازی، کانال‌های آب‌ زیر زمینی و فاضلاب‌ها است. . دریچه‌های سوپاپ دار از مواد پلیمری مختلفی تشکيل شده‌اند که با توجه به‌ جنس و نوع آن‌ها ترکیب می‌شوند. این دریچه‌ها از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند لذا تولید و بهره‌برداری از آن‌ها مقرون به صرفه است. دریچه منهول سوپاپ دار در طرح، رنگ و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. انواع دریچه منهول ضد سرقت با هدف توسعه فرآیند بازیافت محصولات پلیمری کاربرد دارند و دارای طرح اقتصادی است.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست