مزه بد آب در مخزن

علت تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن

فنی

مخزن پلی اتیلن به عنوان یکی از محصولات پرمصرف جهت نگهداری و ذخیره آب، امروزه در شرکت‌های مختلف با مواد اولیه و جنس گوناگونی تولید می‌شود که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در صورتی که این مخزن از استانداردهای کافی برخوردار نباشد و در شرایط نامناسب نصب شود، ممکن است مشکلاتی چون تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن ایجاد شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد که ما در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن در بازار امروز در ابعاد، ضخامت، تعداد لایه، رنگ و… متفاوت موجود است تا مصرف کنندگان مطابق با شرایط محیطی از نمونه مناسب آن استفاده کنند. تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن اغلب ناشی از وجود کپک و جلبک درون مخزن است. جنس و مواد اولیه مخزن، فود گرید هستند و از لحاظ بهداشتی استانداردهای کافی را کسب می‌کنند. در این مرحله باید به دنبال عواملی باشید که باعث ایجاد کپک و جلبک در مخزن می‌شود که با از بین بردن آن‌ها مشکل تغییر مزه آب در مخزن برطرف شود. به طور کلی دو عامل اصلی رشد این نوع آلودگی‌ها، نور و هوا است که باید تماس مخزن با نور و هوا به حداقل برسد. برای تحقق این هدف راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شیوه‌های برطرف کردن طعم بد آب در مخزن

کپک و جلبک دو عامل اصلی تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن هستند که به واسطه تماس نور و هوا با مخزن رشد کرده و محیط نگهداری آب را آلوده می‌کنند. همچنین در کنار این موارد باید به معتبر بودن برند مخزن خریداری شده هم توجه کنید. زیرا در صورت بی کیفیت بودن مواد اولیه تولید این نوع مخازن، امکان تغییر مزه آب در مخزن وجود دارد. به طور کلی روش‌هایی را که می‌توان برای برطرف کردن طعم بد آب در مخزن به کار گرفت به شرح زیر می‌شناسند.

  • یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن، تهیه این مخزن از یک شرکت معتبر است که محصولات آن از استانداردهای کافی برخوردار باشد و نشان فودگرید داشته باشد.
  • بهتر است قبل از تهیه مخزن محل نصب آن را در نظر بگیرید تا در صورت وجود نور مستقیم، مخزنی انتخاب شود که مقاومت کافی در برابر این شرایط داشته باشد.
  • مخزن‌ها در تعداد لایه مختلفی وارد بازار می‌شوند که در شرایط نور شما باید از مخزن سه لایه استفاده کنید. لایه میانی این نوع مخزن از ورود نور و گرما به درون مخزن جلوگیری می‌کند. در این حالت احتمال تغییر مزه آب در مخزن به علت وجود جلبک، به حداقل می‌رسد.
  • در شرایط تماس با نور مستقیم خورشید بهتر است رنگ مخزن تیره باشد یا در صورتی که از قبل تهیه کرده‌اید می‌توانید خود سطح بیرونی آن را رنگ کنید.
  • بهتر است لوله‌های پرکننده و هواکش مخزن به رنگ تیره باشد و از استفاده از نمونه‌های شفاف خودداری کنید.
  • به هنگام پر کردن مخزن سعی کنید تمام مخزن را پر کنید تا میزان خلاء و هوا موجود در مخزن به حداقل برسد.
  • در بعضی مواقع آب ذخیره شده در مخزن از کیفیت پایینی برخوردار است و در طولانی مدت می‌تواند باعث آلودگی و تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن شود. بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای مخازن آب را شستشو کنید.

جلوگیری از تغییر مزه آب در مخزن

تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن معمولا با گذشت یک مدت طولانی از خرید مخزن پیش می‌آید که عوامل مختلفی بر آن اثر دارد. در ابتدا باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آب وارد شده به مخزن حاوی املاح مختلفی است و راکد ماندن آب برای طولانی مدت باعث گندیدن آن می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از تغییر مزه آب در مخزن، باید همواره آب از آن خارج و آب جدید به آن وارد شود. همچنین طعم بد آب در مخزن می‌تواند ناشی از آلودگی و کثیفی مخزن باشد. بنابراین باید طی یک برنامه ریزی مشخص، مخزن را به صورت دوره‌ای تمیز کنید. که در این حالت بهتر است از خدمات شرکت تولیدکننده مخزن کمک بگیرید. برای انتقال و خروج آب مخزن از قطعات مختلفی استفاده می‌شود که باید کیفیت آن‌ها را در نظر بگیرید. بهتر است نمونه‌های فودگرید تهیه کنید تا از بهداشت این مواد در تماس با آب مطمئن شوید. مواد پلاستیکی در صورت تخریب در برابر نور خورشید و عوامل دیگر، ممکن است باعث انتقال مواد شیمیایی به درون مخزن شوند که همین می‌تواند دلیلی برای تغییر مزه آب در مخزن باشد.

جمع بندی

تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن علل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت مواد اولیه مخزن، شرایط محل نصب، کیفیت آب وارد شده به مخزن و شرایط نگهداری از آن اشاره کرد. در صورتی که شما در ابتدا شرایط محیطی محل نصب مخزن را در نظر بگیرید و مطابق با آن از محصول با ویژگی‌های مناسب استفاده کنید، احتمال تغییر مزه آب در مخزن به حداقل می‌رسد. در صورتی که از کیفیت مخزن خریداری شده مطمئن هستید، باید به ترتیب نکات دیگری که در این مقاله اشاره شده است را در نظر بگیرید تا نهایتا به شرایط دلخواه برسید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست