ترمیم مخزن پلی اتیلن

تعمیر مخزن پلی اتیلن به چه صورت انجام می‌گیرد؟

مقالات, فنی

مخزن‌ها به دلیل نگهداری از آب و مایعات مورد نیاز صنایع و مراکز مختلف، اهمیت بالایی دارند. زمانی که مخزن دچار مشکل شود، باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع نقص و تعمیر آن اقدام کنید تا مشکل برطرف شود. هر چه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید، درست کردن آن راحت‌تر و به هزینه کمتری نیاز دارد. روش‌های مختلفی برای تعمیر مخزن پلی اتیلن وجود دارد که شما باید با توجه به مشکل، از یکی از آن‌ها کمک بگیرید. ما در ادامه این مقاله شما را با روش‌های مختلف تعمیر مخزن پلی اتیلن آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

ترمیم مخزن پلی اتیلن

ترمیم مخزن

به طور کلی طول عمر و مقاومت مخازن پلی اتیلن در سرما و گرما قابل قبول است. در صورتی که این مخازن در مکان‌هایی نادرست و ناصاف نصب شوند و با ماده نگهداری شونده سازگار نباشند، می‌توانند در مدت زمان کم، دچار مشکلاتی چون شکستگی، نشتی، ترک و… شوند. وابسته به میزان این مشکل، برخی از منابع قابل تعمیر هستند و بعضی دیگر را نمی‌توان تعمیر کرد و تنها راه حل، تعویض مخازن است. همانطور که گفتیم تعمیر مخزن پلی اتیلن روش‌های مختلفی دارد، که یکی از اصلی ترین روش‌ها، استفاده از جوشکاری است. جوشکاری شکستگی و پارگی مخزن پلی اتیلن، به ابزار پیچیده نیاز ندارد، اما نکات مهمی در حین انجام کار باید رعایت شود که بهتر است حتما از یک فرد ماهر برای این کار استفاده کنید. از روش‌های دیگری که می‌تواند به ترمیم مخزن پلی اتیلن کمک کند، می‌توان به استفاده از چسب‌های مخصوص و حرارت اشاره کرد. البته این روش‌ها خیلی مطمئن نیستند و ممکن است بعد از مدتی، مخزن دوباره به حالت اول بازگردد.

نشتی مخزن پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلنی معمولا تا مدت زمان زیادی عمر می‌کنند و در شرایط معمولی دچار مشکل نمی‌شوند البته که نحوه تولید این مخازن اهمیت زیادی در طول عمر دارد. به طور معمول، تولید مخازن پلی اتیلن به روش چرخشی صورت می‌گیرد؛ اما به هر حال عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی چون نشت، شکستگی، ترک و… شوند. از این عوامل می‌توان به ضربه شدید به مخزن، افتادن یا پرت شدن آن، قرار گیری مخزن تحت فشار خلاء، برخورد اشیاء برنده به مخزن، عوامل طبیعی چون آب و هوا و… اشاره کرد. شما برای اینکه بتوانید نشتی مخزن پلی اتیلن را به درستی تشخیص دهید، می‌توانید از نور استفاده کنید با قرار دادن منبع نور در داخل یا خارج مخزن می‌توان متوجه قسمت نشتی آن شد و برای رفع و تعمیر آن اقدام کرد. البته اگر عمق و اندازه نشت و شکستگی از یک حدی بیشتر باشد، دیگر نمی‌توان آن را تعمیر کرد و باید به فکر جایگزین آن با مخزن دیگری باشید.

در چه صورت باید به جای تعمیر مخزن پلی اتیلن آن را تعویض کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، موقعیت شکستگی و نشتی مخزن آب مختلف متفاوت است. در بعضی مواقع ممکن است تعمیر مخزن پلی اتیلن به درستی انجام نشود؛ یا عمق آن به حدی زیاد باشد که نتوان آن را برطرف کرد. اگر مخزن پلاستیکی شما جنس نازکی دارد، جایگزینی آن با مخزن جدید صرفه اقتصادی بیشتر دارد، زیرا جوشکاری در این مخازن سخت است و به دقت بالایی نیاز دارد. اگر ترک مخزن بین 2.5 تا 15 سانتی‌متر باشد می‌توان نقص آن را به راحتی و در زمان کم برطرف کرد. اما اگر ترک، عمقی بیشتر از 15 سانتی‌متر دارد، تعمیر مخزن بی‌فایده است و باید تعویض بشود. تعمیر برای این ترک‌ها قابل انجام است اما مدت زیادی دوام نمی‌آورد و دوباره به حالت اولیه باز می‌گردد. دقت داشته باشید که اگر عرض یک شکستگی بیشتر از 2 سانتی‌متر باشد، نقص بزرگی است و به راحتی قابل تعمیر نیست. بهتر است در این موقعیت به دنبال مخزن جدید باشید.

جمع بندی

مخزن پلی اتیلن یکی از مخازن پرکاربرد در مراکز و صنایع مختلف است که با توجه به داشتن ویژگی‌هایی چون وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی و هزینه کم توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. یکی از معایب مخزن پلاستیکی، مقاومت کم آن در برابر فشار و ضربه است. این نوع مخازن ممکن است در برابر عوامل محیطی و آب و هوا، مقاومت کافی نداشته باشند و دچار نشت و ترک شوند. تعمیر مخزن پلی اتیلن و دیگر مخازن پلاستیکی یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. نشت آب مخزن پلی اتیلنی را می‌توان با استفاده از حرارت، چسب مخصوص و جوشکاری برطرف کرد. جوشکاری از اصلی‌ترین روش تعمیر مخزن پلاستیکی است. این روش به تجهیزات پیچیده نیازی ندارد و می‌توان با در نظر گرفت برخی نکات، مشکل را به راحتی برطرف کنیم. برای اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید، از یک جوشکار با تجربه کمک بگیرید. برخی از شکستگی‌های مخزن قابل تعمیر نیست و نمی‌توان آن را برطرف کرد، در این صورت بهتر است به جای صرف هزینه برای تعمیر آن، یک مخزن جدید جایگزین کنید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول
روش متداول تعمیر مخزن به چه شکل است؟

متداول ترین روش، استفاده از نوار و یا اکسترود پلی اتیلن است که به کمک سشوار صنعتی دو طرف محل شکستگی به هم چسبانده می‌شود.

آیا مخازن پلی اتیلن قابلیت تعمیر دارند؟

بله!! البته این موضوع بستگی به نوع آسیب دیدگی دارد. اکثرا مخازن تعمیر شده طول عمر زیادی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست