سریز شدن آب از مخزن

دلایل نشتی آب مخزن و تانکر

مقالات, فنی

مخزن‌ها کاربرد بسیار وسیعی دارند و در بسیاری از مراکز استفاده می‌شوند. اما ممکن است به دلیل سوراخ شدن و نصب نادرست لوازم جانبی آن، این مخازن نشتی داشته باشند و عملکرد صحیحی از خود نشان ندهند. به همین دلیل، باید برای رفع این مشکل از روش‌های مختلفی نظیر نصب استاندارد لوازم جانبی، استفاده از خمیر اپوکسی، استفاده از چسب نشتی گیر و… کمک بگیریم تا این مشکل برطرف شود. ما در ادامه این مقاله به بررسی این روش‌ها و جنبه‌های دیگر می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

نشت مخزن آب

رفع نشتی منبع آب فلزی

مخزن‌ها و تجهیزات آن، ممکن است بعد از گذشت زمان، دچار خوردگی و فرسودگی شوند. عوامل محیطی یکی از دلایل مهم ایجاد اختلال در این سیستم است. این تغییرات می‌تواند باعث نازک شدن جداره و ایجاد نقص در مخزن شود. اگر این مشکلات در مخازن به موقع رسیدگی نشود، می‌تواند خطرات و مشکلات دیگری را به وجود آورد. بنابراین بهتر است در صورت بروز این مشکلات، سریعا برای رفع آن‌ها اقدام کنید. در بعضی مواقع، در مخزن‌ها مایعات شیمیایی نگهداری می‌شود. در این صورت نشت مخزن آب، می‌تواند آسیب‌های جدی را به محیط مجاور آن وارد کند. بنابراین جلوگیری و برطرف کردن نشت یک مخزن، به شما در ایجاد شرایط ایمن و افزایش بازدهی آن کمک می‌کند.

دلایل سرریز آب از مخزن

یکی از مشکلاتی که می‌تواند در عملکرد مخزن تاثیر بگذارد، پر شدن بیش از حد مخزن و سرریز شدن آب است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

غیراستاندارد بودن فلوتر و شیر کنترل سطح

ابزارهای نام برده شده برای کنترل ارتفاع آب داخل مخزن استفاده می‌شوند. زمانی که از این لوازم کیفیت مناسبی نداشته باشند، نمی‌توانند از سرریز آب جلوگیری کنند. شیوه استفاده از این تجهیزات بسیار مهم است، بنابراین بهتر است برای نصب آن از یه فرد باتجربه کمک بگیرید

برگشت از لوله خارجی به داخلی

در صورتی که شیرهای یک طرفه عملکرد درستی نداشته باشند، آب را وارد مخزن می‌کنند و باعث سرریز شدن آن می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل، باید شیر فلکه ورودی آب را مستقیم از شبکه شهری به ساختمان ببندید. مصرف آب هم باید از طریق مخزن و با کمک پمپ انجام شود. اگر با انجام این کار مشکل رفع نشد، بهتر است عملکرد فلوتر و شیرهای یک طرفه را بررسی کنید.

از دلایل دیگر سرریز آب، می‌توان به نبود فشار یکسان در نقاط مختلف، خراب شدن قطعات جانبی، سوراخ شدن توپی و… هم اشاره کرد. که برای حل هر کدام از این مشکلات، باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان، این مشکل را حل کنید.

رفع نشتی و تعمیر مخزن و تانکر

همانطور که می‌دانید مخزن ها در جنس‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند. رفع نشتی جنس‌های مختلف مخزن، با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. چسب‌های نشتی گیر یکی از محصولاتی هستند که می‌توانند برای رفع نشتی مخازن فلزی و بتنی استفاده شوند. معمولا از این وسیله برای مواردی چون نقص جداره لوله، خوردگی لوله، آسیب به خم و سه راهی و… استفاده می‌شود. خمیر اپوکسی هم از محصولاتی است که می‌توان برای نشت تانکر پلی اتیلن و فلزی استفاده کرد. برای استفاده از این خمیر، باید با توجه به میزان نشتی مخزن، مقداری از آن را روی ناحیه قرار دهید. بعضی مواقع نشتی‌ها حاصل از شکستگی مخازن هستند که در این حالت باید از روش جوشکاری برای رفع مشکل استفاده کرد. دلایل دیگری هم برای نشت یک مخزن وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل نشت آب از مخزن

دلایلی مختلفی برای نشت آب از مخزن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مربوط به تجهیزات مختلف یک مخزن می‌شوند. در ادامه به بررسی حالت‌های مختلف و دلایل آن می‌پردازیم.

جاری بودن آب پای مخزن

در این صورت مشکل از نشت آب از فیتینگ خروجی است. شما باید در این حالت بعد از آبگیری مخزن، مهره بیرونی فیتینگ را سفت کنید. البته به یاد داشته باشید فشار زیاد برای سفت کردن مهره، می‌تواند باعث ایجاد ترک بر روی دیواره مخزن شود. در بعضی مواقع این مشکل ناشی از ضربات پمپ است که در این صورت باید برای تعویض یا سرویس فیتینگ اقدام کنید. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از لرزه‌گیرها در محل نصب مخزن استفاده کنید تا فشار کمتری وارد شود.

نشت آب از کف مخزن

سوراخ شدن مخزن، یکی از دلایل نشت آب از کف است که برای رفع این مشکل و تعمیر مخزن پلی اتیلن، باید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. بهتر است این نقص مخزن، توسط یک فرد ماهر انجام شود، تا مخزن دچار آسیب‌های بیشتر نشود.

جمع بندی

نشتی آب یک مخزن می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد آن بگذارد. بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان مخازن آب، به دنبال راهی برای برطرف کردن نشتی آب مخزن خود هستند. یکی از اقدامات مهم در جهت حل این مشکل، استفاده از تجهیزات استاندارد است. زمانی که شما لوله‌ها، فلوتر، توپی و… بی‌کیفیت استفاده کنید، ممکن است در سیستم کنترل سطح آب مشکل پیش بیاید و آب از مخزن سرریز کند. از اقدامات دیگر، می‌توان به استفاده درست از این لوازم اشاره کرد. شما باید برای نصب این تجهیزات از یک فرد باتجربه کمک بگیرید. روش‌های مختلفی برای رفع نشتی یک مخزن وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به جنس مخزن، از یکی از این روش‌ها استفاده کنید. استفاده از خمیر اپوکسی، چسب نشتی‌گیر، جوشکاری و… از روش‌های مقرون صرفه، برای برطرف کردن نشتی مخزن هستند. نشتی مخازن دلایل مختلفی دارند که برای شناسایی درست دلایل و روش مناسب برطرف کردن آن، باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول
دلایل سرریز آب از مخزن چیست؟
  • پاشیدن آب از فلوتر غیر استاندارد به سمت درب مخزن هنگام پرشدن
  • نشت آب از فیتینگ خروجی مخزن
  • سوراخ شدن کف مخزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست