روش تولید دریچه منهول

دریچه منهول چگونه ساخته می‌شود؟

گودال‌های آدم‌رو که در بسیاری از خیابان‌ها قابل رویت است، همان منهول‌ها هستند که توسط دریچه منهول پوشانده شده اند. دریچه‌های منهول معمولا برای کابل کشی مخابرات، نفت، آب، گاز و… کاربرد دارند. دریچه‌های منهول از جنس‌های مختلف چدن، کامپوزیت و پلیمر ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر فشار دارند. بنابراین در برابر عبور ماشین و آدم بر روی آن استحکام کافی دارند. ما در ادامه این مقاله به بررسی مراحل تولید این دریچه‌ها و انواع آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

مراحل مختلف تولید دریچه منهول

همانطور که اشاره شد، دریچه‌های منهول در انواع مختلف جنس وارد بازار می‌شوند. بنابراین برای ساخت این دریچه‌ها می‌توان از انواع مختلف مواد اولیه استفاده کرد. تولیدکنندگان با توجه به مواد اولیه، روش‌های مختلفی برای ساخت این دریچه به کار می‌گیرند. اما به صورت کلی می‌توان قاعده تولید دریچه منهول را به ترتیب مراحل زیر شرح داد.

درب منهول

طراحی قالب

در این مرحله باید با توجه به ماده اولیه، با استفاده از چوب و آلومینیوم، قالب‌های مورد نیاز را طراحی کرد. این قالب‌ها معمولا در شکل‌های مربع، مستطیل و دایره طراحی می‌شوند.

ریخته گری و قالب گیری

مواد اولیه دریچه، در این مرحله توسط تجهیزات ریخته گری به آلیاژ مذاب تبدیل می‌شود. سپس این مواد مذاب را به درون قالب از پیش طراحی شده می‌ریزند.

خنک سازی و شکل گیری

در این مرحله موادی که درون قالب وجود دارد، در یک دمای مشخص و استاندارد قرار می‌گیرد تا خنک شود و فرم قالب را به خود بگیرد. پس از اینکه مواد مذاب کاملا خشک شود، آن را از قالب جدا می‌کنند.

فشرده سازی

برای اینکه مقاومت دریچه‌های منهول افزایش یابد، دریچه شکل گرفته را درون جعبه فلاسک قرار می‌دهند. فلاسک‌ها با شن مخصوص پر می‌شوند تا دریچه با وزن شن، فشرده سازی شود. با انجام این فرآیند، مقاومت دریچه منهول افزایش می‌یابد.

کنترل کیفیت

زمانی که فشرده سازی به پایان رسد. دریچه منهول تقریبا در مراحل نهایی قرار می‌گیرد. در مرحله کنترل کیفیت که مرحله آخر ساخت دریچه منهول است، دریچه‌ها به محیط آزمایشگاهی فرستاده می‌شوند تا کیفیت آن‌ها بررسی شود. بعد از اینکه ارزیابی لازم انجام شد و محصول از کیفیت استاندارد برخوردار بود، از خط تولید خارج و به بازار منتقل می‌شود.

مقدار زمانی که ممکن است این پروسه برای ساخت دریچه منهول طول بکشد، برای جنس‌های مختلف متفاوت است. بنابراین هر کدام از جنس‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از انواع این دریچه‌ها را تهیه کنید.

جمع بندی مطالب

دریچه‌های منهول از مواد ضروری و مورد نیاز منهول تاسیسات شهری است. زمانی که تاسیساتی مانند منهول شبکه مخابرات، نفت، گاز، آب و… دریچه پوششی نداشته باشد، ممکن است بسیاری از عابران از آن سقوط کنند یا حتی عواملی مانند باران، آب و… به این تاسیسات آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند. علاوه بر تمام این مشکلات، عبور و مرور برای ماشین‌ها در خیابان بسیار سخت خواهد بود. بنابراین دریچه‌ها منهول، با جنس‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند. تمام این جنس‌ها از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار هستند. معمولا روش ساخت دریچه‌های منهول با جنس‌های مختلف یکسان است و تفاوت کوچکی در برخی مراحل آن وجود دارد.

اما به طور کل می‌توان مراحل تولید دریچه منهول را به ترتیب طراحی قالب، ریخته گری و قالب گیری، خنک سازی و فشرده سازی در نظر گرفت. بعد از تمام این مراحل نوبت به کنترل کیفیت می‌رسد. زمانی که کیفیت دریچه‌ها با در نظر گرفتن استاندارد تایید شود، از خط تولید خارج می‌شود و به دست مشتری می‌رسد. قیمت دریچه‌های منهول به عوامل مختلفی وابسته است که مهم‌ترین این عوامل، کیفیت مواد اولیه و فرآیند تولید است. بهتر است برای اینکه از قیمت یک دریچه منهول آگاهی یابید، ابتدا اندازه، جنس و بار ترافیک را مشخص کنید، سپس قیمت تمام شده را از مشاوران فروش تیم مجرب مخزن وان بپرسید. در این مقاله به بررسی روش های تولید دریچه منهول و درب‌های منهول پرداختیم. امیدواریم این مقابه مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست