اتصال مخازن به صورت موازی

افزایش حجم مخزن آب با اتصال مخازن به یکدیگر

مقالات

گاهی اوقات تولید مخازن ذخیره‌سازی مایعات در حجم‌های بزرگ، متحمل هزینه‌ها و روش‌های پیچیده تولید است. امروزه  با استفاده از روش‌های جدید و مقرون به صرفه، با اتصال مخازن کوچک به یکدیگر، افزایش مخزن صورت می‌گیرد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله روش‌های اتصال مخازن ذخیره‌سازی آب به یکدیگر را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه نیز متوجه خواهید شد که آیا امکان اتصال مخازن بیشتری جهت افزایش حجم مخزن وجود دارد؟ و یا در مورد این‌که از چه نوع مخازنی با چه ابعادی می‌توان برای اتصال به هم استفاده کرد؟ بحث خواهد شد.

انواع روش های اتصال مخازن به یکدیگر

همان طور که در بالا هم اشاره شد، علاوه بر سختی تولید مخازن با حجم ذخیره‌سازی بالا، بعضی اوقات استفاده از مخازن بزرگ به دلیل باریک بودن درب‌ها و راهروهای ورودی و همچنین پایین بودن ارتفاع محل مورد نظر، امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی مجبور هستیم روش‌های اتصال مخازن ذخیره‌سازی آب به یکدیگر را جهت افزایش حجم مخزن به کار ببریم تا مخزنی با حجم بیشتر جهت ذخیره‌سازی داشته باشیم. به طور کلی دو روش سری و موازی جهت اتصال مخازن به یکدیگر وجود دارد که در ذیل، به اختصار به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

روش سری اتصال مخازن

در این روش از افزایش حجم مخزن، از طریق یک شاه لوله که به یکی از مخازن متصل است، کلیه اتصالات مخازن صورت می‌گیرد. به این صورت که از طریق اتصال خروجی مخازن به یکدیگر، همه مخازن به صورت همزمان و یکسان، از آب پر می‌شوند. در واقع وقتی که مخزن اولی از طریق اتصال به شاه لوله پر می‌شود، با اتصال خروجی آن به مخزن دیگر، آن نیز پر می‌شود و این روال تا آخرین مخزن به همین شکل ادامه پیدا می‌کند.

مزیت این روش به داشتن تنها یک انشعاب اصلی است و فقط با کنترل تک لوله اصلی، کلیه مخازن پر و خالی می‌شوند. در این نوع اتصال همچنین هر کدام از مخازن را که نیاز نداشته باشیم، می‌توانیم از مدار انشعابات خارج کنیم. از ویژگی‌های دیگر این روش می‌توان به پر شدن مساوی همه مخازن اشاره کرد. یکی از ایراداتی که به این روش گرفته می‌شود، سرعت پایین پر شدن مخازن است، یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا همه مخازن پر شود، نسبتا زیاد است.

روش موازی اتصال مخازن

در روش موازی افزایش حجم مخزن، ابتدا باید مخازن را طوری در محل قرار داد که در یک ارتفاع قرار بگیرند. در مورد مخازن کوچک‌تر، با قرار دادن بر روی پایه، با بقیه مخازن هم ارتفاع می‌شود. با استفاده از این راهکار، خروجی مخازن کوتاه و بلند در یک سطح مساوی قرار می‌گیرند.

افزایش حجم مخزن

با استفاده از روش موازی افزایش حجم مخزن، ورودی همه‌ی مخازن توسط یک سری انشعابات، به شاه لوله اصلی متصل می‌شود و از طریق آن پر می‌شوند. خروجی مخازن نیز به همین صورت به شاه لوله دیگری متصل هستند و با باز کردن این لوله، مخازن تخلیه می‌شوند. از ویژگی‌های روش موازی، این است که در صورت نیاز نداشتن به هر کدام از مخازن، تنها با قطع کلید ورودی مخزن، آن مخزن از مدار موازی خارج می‌شود و نیازی به قطع و وصل شاه لوله نیست. از مزیت دیگر روش موازی نیز می‌توان به سرعت بالای پر شدن مخازن اشاره کرد به طوری که همه‌ی مخازن با باز شدن شاه کلید به طور همزمان پر می‌شوند.

در این نوع اتصال، همچنین می‌توان از طریق نصب یک شیر برقی در ابتدای شاه لوله یا استفاده از یک فلوتر برقی متصل شده به یکی از مخازن، همه مخازن را به یک اندازه‌ی مشخص پر کرد.

آیا امکان اتصال مخازن بیشتری به هم وجود دارد؟

در این قسمت از مطلب، می‌خواهیم بررسی کنیم که حداکثر تا چه تعداد مخزن را می‌توان از طریق روش‌های اتصال مخازن آب به منظور افزایش حجم مخزن به یکدیگر متصل کرد. یک نکته‌ی مهم در اتصال مخازن که مستلزم توجه است این است که اگر از مخازن هم ارتفاع استفاده شود، مستقل از نوع جنسی که دارند، نتیجه مطلوب‌تری حاصل خواهد شد. در هر دو روش اتصال موازی و سری امکان حذف یا اضافه هر تعداد مخزن از مدار انشعابات وجود دارد. پس می‌توان گفت امکان اتصال مخازن بیشتر با هر تعدادی همیشه وجود دارد.

نوع مخازن مورد استفاده در اتصالات

سوال دیگری که در اینجا مطرح می‌شود این است که از چه نوع مخازنی با چه ابعادی می‌توان برای اتصال به هم استفاده کرد؟ به طور کلی تمامی انواع مخازن پلی اتیلنی و فولادی را می‌توان با به کارگیری روش‌های اتصال مخازن آب ذخیره سازی به یکدیگر جهت افزایش حج مخزن متصل کرد. در این میان مخازن عمودی با توجه به‌ حالت ایستاده‌ای که دارند و نیز راحتی نصب لوله و انشعابات، بیشترین کاربرد را دارند. در نهایت با توجه به محل نصب مخازن، تعیین می‌شود که از چه نوع مخازنی با چه ابعادی می‌توان برای اتصال به هم استفاده کرد.

مخازن پلی اتیلنی برند مخزن وان  با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و کیفیت بالا جهت کاربرد در اتصالات مخازن به یکدیگر مناسب هستند. از این رو اگر قصد خرید یک مخزن با کیفیت را دارید که در حین اتصال یا جوش زدن مخازن، برای شما ایجاد مشکل نکند، مخازن تولید شده توسط مخزن وان بهترین گزینه هستند.

جمع بندی

امروزه با رواج پیدا کردن سبک زندگی آپارتمان‌نشینی و کمبود مکان جهت نصب مخازن، سیستم اتصال مخازن ذخیره‌سازی آب جهت افزایش حجم مخزن رونق بیشتری پیدا کرده است. همچنین با توجه به‌ راحتی حمل‌ونقل مخازن کوچک، استفاده از مخازن با حجم بزرگ کمتر مرسوم شده است.

گاهی اوقات هم ممکن است مخزنی را که از قبل داشته اید دیگر جوابگوی نیازهای شما جهت ذخیره‌سازی آب نباشد، در این حالت بدون کنار گذاشتن مخزن قبلی، می‌توان از طریق اتصال مخازن، میزان حجم ذخیره‌سازی را بیشتر کرد. روش‌های اتصال مخازن آب به یکدیگر جهت افزایش حجم مخزن، به دو روش موازی و سری  صورت می‌گیرد. در روش سری، ورودی هر مخرن به مخزن دیگر، از قبل وصل شده است و از طریق این ورودی‌ها، آب به درون مخازن دیگر هدایت می‌شود.

در روش موازی نیز یک مخزن به عنوان شاهراه اصلی، وظیفه‌ی انتقال آب به سایر مخازن را بر عهده دارد و آب به سرعت به داخل همه مخازن منتقل می‌شود.

اگر شما هم به‌دنبال مخازن مناسب برای اتصال به یکدیگر هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مخازن برند مخزن وان است. در پایان امیدواریم که این مطالب برای شما سودمند واقع شده باشد و به پاسخ تمام سوالات خود درباره نحوه چگونگی  اتصال مخازن ذخیره سازی آب به یکدیگر رسیده باشید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول
اتصال مخازن به چه دلیلی صورت می‌گیرد؟

این عمل به دلیل افزایش حجم مخازن نگهداری مایعات صورت می‌گیرد.

مزیت اتصال مخازن به یک دیگر چیست؟

خرید مخزن حجیم مقرون به صرفه نیست علاوه بر این ممکن است مخزن حجیم از در اتاق تاسیسات رد نشود بنابراین اتصال مخازن روش بسیار خوبی جهت افزایش حجم مخزن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست