نصب خروجی مخزن

آیا می‌توان چندین ورودی و خروجی بر روی مخزن پلی اتیلن نصب کرد؟

مقالات, فنی

نصب ورودی و خروجی بر روی مخزن پلی اتیلن باید طبق اصول انجام شود تا آسیبی به مخزن وارد نشود. ورود و خروج آب از نقاط مختلف پلی اتیلن با فشار زیادی همراه است و چنانچه آن قسمت از استحکام کافی برخوردار نباشد، دچار شکستگی می‌شود. برای نصب چندین ورودی و خروجی بر روی مخزن باید به شرایط خود مخزن توجه شود و چنانچه ویژگی‌های لازم وجود داشته باشد، می‌توان از یک مخزن چند ورودی و خروجی داشته باشیم. ما در ادامه این مقاله به بررسی نکات مهم و شرایط لازم برای نصب چندین ورودی و خروجی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

اتصالات موجود بر روی مخزن پلی اتیلن

اتصالات مخزنمعمولا مخازن پلی اتیلن به گونه‌ای طراحی می‌شوند که چندین محل نصب اتصالات در قسمت‌های مختلف تانک وجود داشته باشد. این طراحی برای شرایط مختلف انجام می‌شود تا در صورت نیاز بتوان از چند خروجی و ورودی، آب جریان داشته باشد. نصب ورودی مخزن باید طبق اصول انجام شود و نمی‌توان آن را در هرجایی قرار داد. همینطور در هر مخزن پلی اتیلن، نصب خروجی مخزن به صورت 4 تایی با زاویه 90 درجه یا 2 تایی با زاویه 180 درجه انجام می‌شود. در زمان ورود و خروج آب، فشار و وزن زیادی وجود دارد که تمام قسمت‌های مخزن پلی اتیلن توانایی تحمل آن را ندارد. به همین دلیل باید با درنظر گرفتن شرایط، محل مناسب جهت نصب ورودی خروجی مخزن طراحی شود.

نکات مهم در نصب چندین ورودی و خروجی مخزن

با توجه به شرایطی که اشاره کردیم، اگر قصد دارید چندین ورودی و خروجی بر روی مخزن نصب کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • بررسی محل اتصالات بر روی مخزن و مشخص شدن ورودی و خروجی بودن اتصال
  • مساحت هر قسمت اتصال و سایز مورد نیاز برای نصب
  • توجه به حجم مخزن و تعداد اتصالات
  • معمولا فشار اتصالات ورودی کم است و می‌توان تعداد بیشتری از آن را نسبت به اتصالات خروجی نصب کرد.
  • به دلیل فشار و وزن کمتر آب در محل اتصالات ورودی، می‌توان این اتصالات را در کنار هم نصب کرد.
  • اتصالات خروجی در ارتفاع پایین‌تر نصب می‌شود و فشار مکانیکی بیشتری به دیواره جانبی و انتهایی مخزن وارد می‌شود.
  • نصب خروجی مخزن نباید در کنار یکدیگر انجام شود. زیرا فشار ناشی از آب خروجی می‌تواند باعث ایجاد شکستگی و ترک بر روی مخزن شود.
  • مطابق طراحی هر مخزن، اتصالات ورودی و خروجی را نصب کنید و از ایجاد محل جدید برای نصب اتصالات خودداری کنید.
  • در هر محل ورودی و خروجی مشخص شده در مخزن، فقط یک اتصال نصب کنید.
  • در صورتی که وزن لوله‌های متصل به مخزن مهار نشود می‌تواند به آن آسیب برساند. بنابراین بهتر است برای نصب لوله از پایه و بست دیواری استفاده شود.
  • از لوله‌هایی با سایز مناسب استفاده کنید. اگر لوله‌های نصب شده به مخزن، وزن زیادی داشته باشد، می‌تواند در محل نصب اتصالات مشکل ایجاد کند.

به طور کلی رعایت کردن تمام این موارد در کنار هم، می‌تواند به عملکرد بهتر مخزن و همین طور افزایش طول عمر آن کمک کند.در صورتی که شما برای نصب چند اتصال ورودی و خروجی، اصولی که به آن اشاره کردیم را رعایت نکنید، مخزن شما دچار آسیب می‌شود.

نصب اتصالات در ورودی و خروجی مخزن

برای نصب اتصالات باید اطلاعات درستی از نقاط مشخص شده برای ورودی و خروجی آب در مخزن، کسب نماییم. اندازه ورودی و خروجی، محل نصب اتصالات بر روی آن، مساحت قسمت اتصالات، سایز اتصالات و… از موارد مهمی هستند که باید در هنگام نصب اتصالات به آن توجه داشته باشیم.

لوازم جانبی مخزن پلی اتیلن

معمولا نصب خروجی مخزن به دقت بیشتری نیاز دارد، زیرا با فشار آب بیشتری مواجه است. در مخازن پلی اتیلنی 2 یا 4 محل نصب خروجی وجود دارد که تنها از یک اتصال برای این قسمت استفاده می‌شود. در صورتی که نصب ورودی مخزن در تانکر آب 1000 لیتری، میتواند با دو فیتینگ انجام شود. بنابراین برای نصب اتصالات ورودی و خروجی باید به مواردی چون استحکام دیواره مخزن و فشار موجود در آن قسمت توجه شود تا بتوان با استفاده از اتصالات مناسب از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

جمع بندی

برای نصب چندین ورودی و خروجی بر روی مخزن پلی اتیلن، باید شرایط مختلفی در نظر گرفته شود. ما در این مقاله به بررسی نکات و اصول ضروری در هنگام نصب اتصالات پرداختیم. بهتر است با در نظر گرفتن آن‌ها از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید و به افزایش طول عمر مخزن پلی اتیلن کمک کنید. نصب چندین ورودی و خروجی بر روی مخزن باعث ایجاد فشار در نقاط مختلف آن می‌شود که در صورت عدم استحکام کافی، شکستگی و ترک به وجود می‌آید. معمولا در مخازن پلی اتیلنی محل‌های ورودی و خروجی از پیش طراحی شده وجود دارد که بهتر است از آن برای نصب اتصالات استفاده کنید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست