مخزن پلی اتیلن تک لایه

تفاوت مخزن تک لایه و مخزن سه لایه پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن یکی از مخازن پرمصرف در صنایع مختلف هستند و همین امر باعث شده است که آن‌ها را در ابعاد، شکل ظاهری و تعداد لایه گوناگون وارد بازار کنند. تعداد لایه مخزن از عوامل تاثیرگذار در ویژگی‌های یک مخزن است. زمانی که تعداد این لایه‌ها افزایش یابد، عبور نور خورشید سخت‌تر و محصول درون مخزن از محافظت بیشتری برخوردار است. ما در ادامه این مقاله به بررسی انواع مختلف مخزن پلی اتیلن بر اساس لایه و تفاوت میان‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع مخزن بر اساس تعداد لایه

مخزن پلی اتیلن یکی از نمونه‌های مقاوم مخازن متفاوت است که معمولا در دو دسته تک لایه و چند لایه شناخته می‌شود. از مخازن پلی اتیلن چند لایه می‌توان به مخزن دو لایه، سه لایه و چهار لایه اشاره کرد. تعداد لایه این مخازن بر روی استحکام اثری ندارند. لایه‌های آن رنگی هستند و فقط بر روی عبور نور به داخل مخزن تاثیر می‌گذارند. هرچه لایه یک مخزن بیشتر باشد عبور نور از آن سخت‌تر می‌شود. بنابراین مواد داخل مخزن از تاثیرات نور، در امان می‌مانند. نور خورشید باعث تغییر کیفیت مواد داخل مخزن می‌شود و باعث ایجاد جلبک درون مخزن می‌شود. بهتر است برای نگهداری مواد خاص از مخازن چند لایه استفاده کنید. و یا مقاله جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلاستیکی را نطالعه فرمایید تا از ابن روش‌ها کمک بگیرید.

مخزن پلی اتیلن تک لایه

این مخازن یک لایه شفاف دارند که مایع درون آن، از بیرون مخزن قابل مشاهده است. ضخامت و مقاومت این نوع مخزن پلی اتیلن با نمونه‌های دیگر فرقی دارد و تنها تفاوت در رنگ آن‌ است. معمولا از این مخازن به صورت بی‌رنگ استفاده می‌شود. اما می‌توان با توجه به سفارش مشتری، نمونه رنگی آن‌ هم تولید کرد. این مخزن به دلیل عبور نور از خود، برای نگهداری آب مناسب نیست. می‌توان از مخزن پلی اتیلن تک لایه در مکان‌های تاریک و برای نگهداری موادی که به نور حساس نیستند، استفاده کرد. با عبور نور از جداره مخزن، امکان رشد جلبک فراهم می‌شود و تجزیه این جلبک‌ها به وسیله باکتری‌های بی‌هوازی، باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. بهتر است صنایعی از این مخزن استفاده کنند که به صورت روزانه محتویات درون آن را پر و خالی می‌کنند.

مخزن پلی اتیلن دو لایه

این مخازن از دو لایه تشکیل شده‌اند که لایه درونی آن از پلیمر ساده و سفید رنگ و لایه خارجی از پلیمر رنگی مقاوم در برابر اشعه خورشید است. لایه دوم رنگی، نمی‌تواند به طور کامل جلوی عبور نور خورشید به درون مخزن را بگیرد. به همین دلیل نمی‌توان مدل دو لایه را ضد جلبک دانست. معمولا از مخزن پلی اتیلن دو لایه برای ذخیره سازی آب، مواد غذایی و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

مخزن پلی اتیلن سه لایه

در این مخزن از سه لایه استفاده می‌شود که دو لایه بیرونی سفید رنگ هستند و لایه میانی رنگ مشکی دارد. لایه مشکی رنگ، مانع از عبور نور خورشید به داخل مخزن می‌شود، بنابراین از ایجاد جلبک جلوگیری می‌کند. جلوگیری از عبور نور، باعث می‌شود که ترکیبات شیمیایی مایعات درون مخزن تغییر نکند و در نتیجه مشکلی برای صنایع پیش نمی‌آید. تعداد لایه بیشتر این مخزن باعث می‌شود که مراحل ساخت آن طولانی‌تر از نمونه‌های قبل باشد، بنابراین قیمت مخزن پلی اتیلن سه لایه نسبت به نمونه‌های قبلی بیشتر است. از این مخزن می‌توان برای نگهداری سیالات حساس به نور، ذخیره آب و مواد غذایی استفاده کرد.

مخزن پلی اتیلن چهار لایه

در ساخت این مخزن، از لایه فوم دار استفاده می‌شود تا از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری شود. بنابراین مایعاتی که درون این مخزن نگهداری شوند، برای مدت طولانی، دمای ثابت خواهند داشت. این مخزن توسط شرکت‌های خاص استفاده می‌شود. زیرا استفاده از فوم در ساخت مخزن، قیمت آن را افزایش می‌دهد و برای صنایع معمولی صرفه اقتصادی ندارد. معمولا از مخزن پلی اتیلن چهار لایه برای نگهداری اسید و باز استفاده می‌شود. زیرا این مخزن دارای خاصیت ضد اسید است.

تفاوت مخزن تک لایه و سه لایه پلی اتیلن

مخازن تک لایه و سه لایه در تعداد لایه با هم متفاوت هستند که همین تفاوت، باعث به وجود آمدن تفاوت‌های دیگر می‌شود. مخزن تک لایه که بی‌رنگ است، می‌تواند نور را از خود عبور بدهد. بنابراین نمی‌توان از آن برای نگهداری مایعات حساس به نور استفاده کرد. اما مدل سه لایه به دلیل وجود لایه وسط مشکی رنگ، می‌تواند مانع از عبور نور خورشید شود. عبور نور خورشید می‌تواند امکان رشد جلبک را در یک جای مرطوب فراهم کند. بنابراین در مخزن تک لایه امکان رشد جلبک وجود دارد، اما مخزن سه لایه پلی اتیلن ضد جلبک است. در نتیجه بهتر است که برای نگهداری از مایعات حساس به نور و فراهم کردن فضای بهداشتی، از مخزن سه لایه پلی اتیلن استفاده ‌شود و برای نگهداری مایعاتی که در طول روز مرتباً پر و خالی می‌شوند و در مکان‌های تاریک نگهداری می‌شوند از نوع تک لایه استفاده شود.

قیمت مخزن پلی اتیلن

قیمت مخزن پلی اتیلن به عوامل گوناگونی بستگی دارد که یکی از آن‌ها تعداد لایه است. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، مراحل ساخت مخزن با تعداد لایه بیشتر، سخت‌تر است و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین قیمت آن‌ هم متفاوت است. هرچه تعداد لایه مخزن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. قیمت مخزن پلی اتیلن تک لایه نسبت به نمونه‌ها دیگر ارزان‌تر است. زیرا کمترین مقاومت را در برابر عبور نور دارد و بی‌رنگ است. البته می‌توان این مخازن را به سفارش مشتری رنگ زد، اما قیمت هم افزایش می‌یابد. بهتر است بدانید که تعداد لایه مخزن بر روی استحکام آن تاثیری ندارد. تنها تفاوت میان مخزن با تعداد لایه متفاوت، عبور نور از آن است. برای اینکه بتوانید مخزن مورد نیاز خود را خریداری کنید باید ماده نگهداری شونده را مشخص کنید، سپس با مشورت گرفتن از مشاوران فروش، مخزن با تعداد لایه مورد نیاز را انتخاب کنید.

جمع بندی

مخازن یکی از نیاز‌های مهم صنایع و مراکز مسکونی، تجاری، اداری و… است. کاربرد زیاد آن باعث شده است که نمونه‌های مختلفی از آن وارد بازار شود تا نیاز همه مشتریان برآورده شود. یکی از نمونه‌های آن مخازن پلی اتیلن تک لایه و چند لایه هستند. این مخازن با توجه به تعداد لایه، توانایی متفاوتی برای جلوگیری از عبور نور خورشید دارند. نمونه تک لایه به دلیل بی رنگ بودن، نمی‌تواند از عبور نور خورشید جلوگیری کند. اما در نمونه چند لایه، هر چه تعداد لایه بیشتر شود، توانایی مخزن برای جلوگیری از عبور نور بیشتر است. معمولا صنایع و مراکز مختلف، برای نگهداری آب، مواد غذایی و… از نمونه سه لایه استفاده می‌کنند. مخزن سه لایه، ضد جلبک است و می‌تواند فضای بهداشتی بهتری را برای نگهداری سیالات ایجاد کند. قیمت مخازن با توجه به تعداد لایه متفاوت است. قابلیت‌هایی که ذکر کرده‌ایم باعث می‌شود که مخزن سه لایه پلی اتیلن قیمت بیشتری نسبت به مخزن تک لایه داشته باشد. هرچه تعداد لایه یک مخزن بیشتر باشد، مراحل ساخت آن دشوارتر است، بنابراین قیمت تمام شده آن مخزن بیشتر خواهد بود. شما باید برای انتخاب مخزن مورد نیازتان، ابتدا مایع نگهداری شونده را انتخاب کنید، سپس با کمک گرفتن از مشاوران فروش شرکت‌ها، نمونه مورد نظر را انتخاب کنید.

خرید انواع مخزن سفارشی در مخزن وان

سفارش انواع مخزن : 44787936 - 88575964

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین مقالات

فهرست